“User Intent” ist ein entscheidender Faktor in der Google Suche – ohne geht es nicht mehr. Anhand der Features in den Suchergebnisseiten können wir ein Verständnis dessen formen was Google an Content-Format und -Tiefe erwartet. In diesem Vortrag lernst du User Intent zu verstehen und hochzuskalieren, um besser zu ranken.
Was Du nach dem Webinar gelernt hast:
- Die verschiedenen Arten von User Intent nach Google
- Wie du User Intent für hunderte von Keywords herausfindest
- Welche SERP Features welchen User Intents entsprechen
Zielgruppe:
- Fortgeschrittene
- Experten
Kevin Indig
“Kevin has almost 10 years of experience in SEO and Growth Hacking, helping F500 companies and start-ups in Europe and the USA to grow.”
I like to refer to myself as “technical story teller”, which means not only optimizing from a technical standpoint but also telling a compelling brand story in a world of attention shortage and choice overload. I’m a Search Engine Optimizer and growth hacker, living and working in the Silicon Valley. Besides advising a number of tech companies and start-ups around the globe, I’m currently working as SEO NINJA for Atlassian.